Molemmat hauvat teki samanlaisen harkan. Eli matkaa oli n.15m, esine oli vieras ja Anne heilutteli esinettä koiran nähden, tiputtaen sen sitten maahan. Molemmille virittelyt ennen varsinaista hakua.

Fiuku: Mä en nyt itseasiassa muista kuin lopputuloksen. Eli siis Fiuku oli aivan pihalla koko hommasta, erittäin paljon avustettuna sai tuotua esineen kerran, mutta eteni selvästi näöllä.

Awa: Awa lähti hyvin ja käytti nenää hyvin, mutta itseluottamusta ei ollut tarpeeksi ja palasi mun luo. Anne heilutti esinettä uudestaan ja lähetin. Taas Awa eteni nenällä hienosti ja tällä kertaa löysi esineen. Vaihdoin esineen leluun, tarkoituksena palkata leikillä, mutta Awa ei innostunut. Kokeiltiin vielä yksi haku toisella esineellä, millä voisi vielä lopuksi leikkiä. Awa haki hyvin, ei tuonut ihan mulle asti, vaan alkoi leikkiä hippaa. Sain kuitenkin vähäsen leikittyä, mutta ei sekään oikein tuntunut toimivalta palkalta.

Eli palkkausta pitää vielä miettiä. Awalla on lisäksi hieman tapana jättää tuominen vähän kesken, eli tulee kyllä hyvin mun luo, mutta jää juuri kosketusetäisyyden ulkopuolelle joko kokonaan, tai tiputtaa esineen siihen, tullen itse mun luo. Tähän mennessä en ole tähän kiinnittänyt juurikaan huomiota, koska itse haku on ollut se isompi juttu, mutta jos se alkaa pikkuhiljaa toimia, niin tähänkin pitää keksiä ratkaisu. Tai sitten oikeanlaisen palkan myötä homma korjaantuu itsestään.