Eli oman seuran järkkäämät epikset. Osallistuin Awan ja Ellin kanssa. Awalle hyl omalla ohjaamattomuudella ja Ellille 15vp, rima ja 2x puomin ylösmeno.

Tuomarina toimi Jari Kangas. Rata näytti reunasta katsottuna ihan ookoolta, mutta lähempi tutustuminen paljasti ikävästi sijoitettuja aitoja. Eli varsinkin Awan kannalta katsottuna, kun piti kontakteilla olla ihan vieressä, niin väistämättä joka paikassa oli aidan siiveke omalla juoksulinjalla. Puolta piti siis vaihtaa tiiviisti. Oli aika epävarma olo rataantutustumisen jälkeen, eihän se 5min riitä yhtään mihinkään ;) . Vaihdoin vielä suunnitelmaakin odotellessa parista kohdasta...

Awan vuoro oli ensin. Awan radalla tulisi olemaan hankalinta kontakteille osumiset ja heti alussa kolmannen aidan jälkeen oli ahdas veto putkeen, kun tyrkyllä oli puomikin.

Awa oli hyvin kuulolla ja alku suijui niinkuin pitikin, jopa putkeen meno. Siitä mutkan kautta puomille, jonne en ihan kunnolla kerennyt, mutta Awa osui kontaktille kuitenkin. Alasmenoon kerkesin ja se onnistuikin hyvin. Putki ja A, kontaktit otti täydellisesti.

Hypyn kautta kepeille, mutta Awa juoksi kepeistä ohi, toisella kerralla kepit onnistui. Sitten takaisinpäin 3 aitaa A:lle. Awa seurasi ohjausta tosi hyvin ja olin varma, että lukee edessä olevat aidat, joten ohjaus jäi ehkä vähän puolitiehen -> Awa juoksi kolmannen aidan ohi suoraan A:lle, ylösmenokontakti oli siinä ja siinä. Alasmenoon kerkesin taas mukaan ja loppu sujui hyvin.

Olen tyytyväinen Awan menoon, oli hyvin kuulolla ja lähes kaikki kontaktit otti niinkuin oltiin harjoiteltukin. Lämppäreillä otin vielä lopuksi muutaman kontaktiharkan palkatusti.

Sitten Elli. Ellin kanssa rata tuntui helpommalta kuin Awan, koska alasmenokontakteilla ei tarvinnut olla niin lähellä. Mutta ohjaussuunnitelma oli muuten lähes identtinen, joihinkin mutkiin oli tarkoitus ohjata Elli aikaisemmin.

Alku oli hankala, koska kakkos-aita oli taas tiellä ;) . En pääsisi tekemään vekkiä kakkosen ja kolmosen väliin, joka voisi aiheuttaa sen, että Elli jatkaa suoraan eteenpäin, vaikka piti kääntyä. Muuten rata oli mukavan tilava, että vaikka pientä kaarrosta tulisi, niin ei olisi ehkä mitään suurempaa hätää.

Alun kolme aitaa meni niinkuin ajattelin, vekittä kun mentiin, niin tuli kaarros kolmosen jälkeen, mutta Elli oli hyvin kuulolla ja ohjautui putkeen hyvin. Seuraavan aidan rima tippui. Mun oli tarkoitus tehdä isompi vekki ennen aitaa mutta en tehnyt ja ajauduin aika lähelle aitaa, olisiko siinä rimanpudotuksen syy?

Puomin ylösmenokontakti ei osunut kohdilleen. Alasmeno oli ok, hieman hidas. Putki, A, aita ja kepit oli ok. Keppien jälkeen piti taas tehdä vekki, eli korjata Ellin linjaa suoremmaksi aita-suoralle, mutta kun muka oli kiire, niin vedin vain Ellin suoraan kepeiltä aidalle ja siitä Elli jatkoikin samaa linjaa eteenpäin... Sain karjaistua Ellin oikeaan suuntaan ja loppu menikin sitten hyvin, lukuunottamatta puomin ylösmenoa.

Kontaktien alasmenot olivat aika hitaita, mietin, että josko Elli hämääntyi, kun olin niin lähellä "vahtimassa" ja käskykin oli eri kuin mihin toinen oli tottunut. Reppanan pieni pää oli varmasti ihan pyörryksissä.

Kaikenkaikkiaan yhteistyö oli ihan hyvää, muutama kaarto tuli, mitkä oli ihan oman ohjauksen (tai siis ohjaamattomuuden) syytä ja ne puomin ylösmenokontaktit.

Ev_jankk180608.jpg
Ev_jankk 180608