Päätettiin Minnan kanssa pitää pienet kontaktisulkeiset hurttimuksille, kun ne on kaikilla niiiin kesken.

Olen taas pohtinut Awan kontakteja ja niiden käskytyksiä - tää on varmaan niitä ikuisuus-kysymyksiä ;) . Mutta siis kun Eltsulla on ollut alastulokontakti-käskynä "alas" ja Awalla "ota", ylösmenokontakti on ollut Eltsulla "ota" ja Awalla milloin mikäkin, niin ei taida olla ihme, että on vähän käskyt (ja koirat) sekaisin. Awan juoksutauolla totuin Ellin kanssa "alas"-käskyyn, päätin sitten vaihtaa Awalle samat käskyt, samalla selkiytyi ylösmeno, eli olisi molemmilla "ota". Ellin kanssa pitää vain vielä pohtia, että tarkoittaisiko "ota" vain osumista ylösmenolle, vai tarkoittaisiko se, että kontaktille pysähdytään ja kiivetään sitten eri käskyllä. Awa alkaa harkkaamaan tuota jälkimmäistä.

Eli siis teoria käytännöksi. Awa on jo hajulla, että mitä haluan siinä ylösmenolla tehtävän, mutta koska en ole luottanut tarpeeksi, niin homma ei ole edennyt. Nyt tehtiin osa harkkaa niin, että jatkettiin puomi loppuun ja osa niin, että tehtiin pelkkä "ota". Alasmeno on ihan hyvällä mallilla myös, mutta Awa peilaa mun liikkeitä aika herkästi, eli esim. tippuu kontaktilta sivuun.

A:lla tehtiin samanlainen harkka, kuin puomilla.

Sitten vielä keinu. Viime kisojen jälkeenhän mietin kisatilanteita, joissa oli ollut epävarma keinu - olin ollut aika edessä molempina kertoina, niin mietin että olisiko mun liika eteneminen aiheuttanut Awan stoppaamisen, mutta nyt ei ainakaan ollut mitään merkitystä mun sijoittumisella. Ensimmäinen keinu oli vähän varovainen, mutta sen jälkeen oli ihan reipasta menoa.