Awa ja Awan herkut. Eli paikkamakuu-harkkaa. Ensimmäinen versio oli ilman kippoa, mä olin n. 10m päässä ja aika oli vähän yli minuutin. Awa oli vähän levoton, mutta pysyi, jee!

Toinen ja kolmas harkka oli vain sivulla istumista ja rauhallisesta istumisesta sai kipon mun kädestä. Kolmas oli perinteinen kippo nenän edessä, mä olin n. 10metrin päässä ja aika oli n. 2min. Awa siis pysyi! Loppua kohden pään pyöriminenkin loppui kokonaan ja sain palkattua samalla rauhallisesta asennosta.

Sitten otettiin seuraamista ja kertaalleen maahanmeno & seisominen. Luoksetulo onnistui täydeltä matkalta hyvin. Käännöksiä tehtiin enemmän, puolet onnistui ja toisessa puolessa Awa vähän haahuili, kääntyily nyt vaan on jotenkin niiiiin pilkun viilaamista Awan mielestä, että!

Lopuksi vielä paimennuksen kotiläksyä, eli maahanmenoa kaukana musta ja "lampaiden-kuljetus-harkkaa", eli mä peruutan hissukseen, Awa tulee mua kohti hissukseen ja kumpikin kuvittelee kovasti lauman lampaita meidän väliin ;) , välillä käsken maahan ja Awan pitäisi mennä maahan heti. Ensimmäinen harkka oli ihan ok, Awa eteni käskyn jälkeen vähän matkaa joka kerta, mutta siihen nähden, mitä ollaan tätä tehty, niin olen tyytyväinen. Toinen oli sitten vähän helpompi, koska olin lähempänä ja kontakti oli päällä kokoajan.

Fiuku teki tunnaria. Huoh. Nurtsilla oli muutama hämy ja oma. Fiuku toi arvalla ihan miten sattuu jonkun vain. Huoh. Uudestaan, helpompi asettelu, eli oma oli edessä. Nyt Fiuku koski ensin väärään, mutta vaihtoi oikeaan. Kolmas harkka - koski väärään, mutta vaihtoi omaan. Neljäs harkka onnistui. Lopetettiin siihen. Loppua kohden Fiuku alkoi selvästi käyttää nenää enemmän.

Mutta kyllä turhauttaa. Metsässä ollaan tehty tätä kepeillä, niin että hajustan yhden ja vien sen paikkaan, missä on paljon samanlaisia keppejä. Fiuku tuo erehtymättä joka kerta oman. Mikä tässä nyt sitten on niin eri juttu? Muuta kuin että noi pahuksen kapulat nyt vain on niiiin iiihania, huoh. Ehkä me pidetään pieni luova tauko tän tunnarin kanssa...